>

Detailhandel

Detailhandel


Hvad er detailhandel?

Detailsalg er at levere professionelle produkter til hjemmebrug til dine kunder samt at lære dem, hvordan de skal bruge dem. Detailsalg er ikke blot en shampoo, balsam eller et stylingprodukter, det er de værktøjer, din kunde har brug for, for at kunne genskabe det look, du har skabt. Kunderne vil opnå større succes, hvis de anvender de produkter, du anvender.


Hvad skal du sælge direkte til forbrugeren?

Detailsalg opbygger et stærkt forhold mellem kunderne og de professionelle. Hvis kunderne har succes med at genskabe looket fra salonen, har de større tillid til deres stylist, bestiller tid igen og genererer nye kunder via anbefalinger.


Hvordan sælger du direkte?

Detailsalget begynder fra det øjeblik, hvor kunden kommer ind i salonen. Når du har forstået, hvad kunden ønsker, så vis dem alt det, de behøver, for at genskabe looket hjemme hos dem selv. 


10 TIPS OM DETAILSALG

Salonen skal være klar til at sælge både produkter og ydelser. Det er der, det direkte salg kommer på banen. Detailsalget giver dig mulighed for at påvirke dine kunder lang tid efter deres besøg i salonen ved at sikre, at deres hjemmeoplevelser er nemme og stressfrie. De følgende strategier omkring detailsalg hjælper dig med at skabe en fuldendt oplevelse for dine kunder.

  1. Skab et indbydende salgsområde. Det giver kunden lyst til at købe. Hav masser af produkter på lager og begræns antallet af linjer du fører i salonen. Dermed bliver kundens beslutningsproces omkring et køb lettere, og du viser, at du er seriøs omkring de produkter, du tilbyder.  
  2. Fremhæv månedlige tilbud. Dette er yderst vigtigt for at ramme pris-sensitive kunder. Sæt skilte på produkthylderne og ved stylisten arbejdsstation, hvilket styrker og fremhæver tilgængeligheden af direkte salg. Redken tilbyder en række reklamemateriale, inklusive plakater, hyldeskilte og meget mere.
  3. Anvend effekten fra stylisten arbejdsstation. 65 % af detailsalget opstår ved stylistens arbejdsstation. Det er her, kunden tilbringer mere tid end noget andet sted i salonen, så brug denne tid klogt. Placer de passende produkter, som er specielt tilegnet den enkelte kunde, på arbejdsstationen, så de kan se, hvad du anbefaler og stille spørgsmål.
  4. Fastlæg din kundes plejebehov. Det at tale med kunden om hans/hendes plejebehov er yderst vigtigt. Vis dem, hvordan du kan løse deres udfordringer med specifikke produkter, noget I begge vil få nytte af.
  5. Drag fordel af dit lyttende publikum. Fjern al snak ved modtagelsesskranken, og afslut samtalen imens kunderne stadigvæk sidder i stolen. Vægten af dine ord er større, når kunderne er koncentreret.
  6. Du skal ikke sælge. Du skal lære fra dig. Når du oplærer kunden under hendes/hans besøg i salonen, hjælper det dem med at forstå værdien af det, de køber.
  7. Stil åbne spørgsmål. Hermed afslører du produktets specifikke værdi overfor kunden, og hjælper dem med at indse, hvorfor det er relevant for dem.
  8. Gør dem til en del af oplevelsen. Det gør beslutningen om køb nemmere. Giv dem produktet i hænderne, lad dem være en del af den afsluttende stylingproces og giv dem en brochure, de kan læse under besøget.
  9. Tilbyd prøver. Vareprøver er et værdifuldt værktøj til at indlede et køb og få kunden til at komme tilbage. Tilbyd kunderne en fremtidig besparelse, hvis de kommer tilbage til salonen med en tom vareprøve.
  10. Hjælp dem med at forstå, at de fortjener det. Kunder har brug for at blive bekræftet i, at de fortjener at blive forkælet. Det er, hvordan de har det, når de går ud af salonen, der afgør, om og hvornår de kommer tilbage; og hvor mange penge de så vil bruge.

Succes med detailsalg = forretningssucces. Du bør aldrig undervurdere betydningen af kundens hjemmeoplevelse i henhold til at fastholde kunder. Der er 70 % større chance for, at en kunde, der køber produkter, bestiller en ny tid i salonen.

Der er et vigtigt sammenhæng mellem detailsalg og kundeudvikling, og det sker ved bevidste valg, ikke tilfældigt. Når en stylist ser sin kundeliste vokse, genfinder de en ny følelse af selvtillid, og din forretning vil vokse sig større og stærkere. 


EFFEKTEN AF VAREPRØVER

Sæt med vareprøver er masser af power puttet ned i en lille flaske. Trods deres størrelse er de små vareprøver et stor skridt i retningen af, at få kunden til at vende tilbage til salonen for at købe produktet i fuld størrelse.

Derfor skal du sælge vareprøver
  • - Vareprøver åbner døren for fremtidige muligheder for direkte salg, over 75 % af de personer, der købe en lille vareprøve, ender med at købe den i fuld størrelse.
  • - Det er en billig måde for kunden at prøve nye produkter på. Plus at de undgår frygten for at købe et produkt i fuld størrelse, som de ikke kan lide.
  • - Små vareprøver kan øge indkomsten på dit detailsalg. Hvis du ikke tilbyder detailprodukter i form at små vareprøver, løber du den risiko, at kunden slet ikke køber noget.
  • - De hjælper med at øge kundetilfredsheden. Ved at anbefale et passende produkt til brug der hjemme, hjælper du kunden med at genskabe deres look selv, hvilket får dem til at føle sig godt tilpas.


Sådan promoveres vareprøver overfor kunden
  • - Lav en slagkraftig præsentation. Redken Mini Station er en kompakt, ren og professionel præsentation af disse produkter.
  • - Tilbyd muligheder. Sæt vareprøverne ved siden af produkterne i fuld størrelse på disken. Hermed giver du kunden mulighed for at købe forskellige produkter, så de kan vælge den løsning, der er den rette for dem.
  • - Giv vareprøverne maksimum plads på din arbejdsstation og i modtagelsesområdet. Kunderne vil stille spørgsmål og tage en lille flaske op for at se nærmere.
  • - Fremhæv bestsellers. Kunder tiltrækkes af lister og kollektioner, fordi de tænker, at hvis disse produkter er bestsellers, så må de være gode.